Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, September 7, 2010

Sangat Marah

Tengahari tadi ada kejadian drama pada diriku hahahaha
pagi td technician aku xde. jadinya aku msgla nak sruh dia buat kerja juz to make sure dia masuk opis awal la (sebab selalu dia masuk ikut sukati dia). Pastu aku perli2 lakan, kalau nak merayap ke, nak ber FB ke, nak bersembang ke, nak jual kuih ke nak jual mekap ke buatla tapi siapkan kerja dulu. Nanti x berkat anak ko makan. Nasihat di Bulan Ramadhan.

Pastu dia bls sms " Aku sorang je ke yang keluar?" ayat perli aku balikla tuh

aku pun balas " aku x kisah ko nak kuar ke segala, tapi siapkan la kerja"

Alhamdulilah, aku masuk opis dia dah ada kat tempat. Dengan harapan siapla kerja dia.

Tetiba jer, bapak dia kol aku.

Bapak dia: Awak sape nak tentukan kerja anak saya berkat ke x?
Saya: Saya x kata pulak x berkat
Bapak dia: Awak nak saya forward msg awak balik ke?
Saya: Saya msg kalu x buat kerja nanti x berkat. Means kalau anak encik buat kerja berkatla. Kalau x buat, x berkatla.
Bapak dia: Siapa awak nak kata kerja dia x berkat?
Saya: saya tulis nanti... maksudnya takut x berkat. Tapi xpela, kalau betul dia buat kerja berkatla rezeki dia. Apa masalahnya?
Bapak dia: Anak saya mengandung
Saya: Saya pun mengandung. Encik ingat anak encik sorg je ke yang mengandung perempuan lain pun mengandung tapi buat kerja (Aku tinggikan suara. Pantang betul aku org salahkan kandungan sebab x nak buat kerja. Dah dasar x nak buat kerja tu salahkan diri sendiri sudahla. X paya ko nak salahkan baby dalam kandungan pulak!!!!!)
Saya: Encik, bapak saya pun kerja jkr. tapi x penah plak saya sruh bapak saya marah2 bos.
Bapak dia: awak tak boleh marah saya
Saya: Aik, pak cik yang marah2 saya, salah ke saya marah pak cik balik?? saya dah cakap elok2 awal2 tadi. Pakcik nak marah2 terpaksala saya marah jugak!

Pastu suma org datang tempat aku n offkan panggilan. Aku menjerit nama technician aku. Ko ingat bapak ko tu sape? Ko yang x buat kerja, bapak ko ker yang tolong siapkan kerja ko??????
Aku yangbuat kerja ko. Dahla aku kene buat kerja aku yang berulangkali utk puaskan hati bos, pastu keje ko pun aku nak buat????? kalu ko byr gaji kat aku, aku x kisah. Masalahnya aku ni yg terpaksa buat tanpa apa2 bayaran. Sebelum ni aku tolong sebab kawan. Tapi mulai hari ini........ I'm Your boss. Please respect me and do your work!!!!



Pesanan: Aku mintak maaf marah2 kat bapak ko.

10 comments:

  1. fuh.. sabar nana.. tak baik marah2... org prgnt kena byk sabar tau. sabar ye..jgn benci2 org tau. senyum sikit :-)

    ReplyDelete
  2. tula... menguji kesabaran betul. Xdela sy benci pada dia. Cuma geram hahahah

    ReplyDelete
  3. Kita berhibur jap dengan pantun kelakar di bawah, yang dipetik dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’ hahaha:

    Pagi-pagi, sudah mencemuh,
    Si pemandu terus terdiam mengeluh,
    Bos ini jenis yang kecoh,
    Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

    “Ada pelanggan hendak jumpa”,
    Itulah kata si setiausaha,
    Bos enggan, mengantuk katanya,
    Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

    Bos memanggil mesyuarat mengejut,
    Ada pekerja berjalan bak siput,
    Bos pun menengking sampailah semput,
    Para pekerja terkentut-kentut.

    ReplyDelete
  4. Kepada Anoyingmous:
    Kita berhibur dengan pantun saya yang xde ritma ini. Dari buku "Alamak Pekerjaku Pemalas"

    Pagi-pagi punch kad awal,
    Tengok meja xde orang,
    Bos ingat pergi Outstation Rupanya berniaga kuih dan mekap.

    Ada dokumen perlu diuruskan,
    Bos telefon, pekerja x jawab,
    Bos letak atas meja pekerja,
    Rupanya pekerja dah balik rumah.

    Kerja harus dijalankan,
    Bos ada kerja juga,
    Tapi pekerja buat pekasam kumpul atas meja,
    Bos tolong buat kerja si pekerja itu,
    Hitlerkah bos itu?????

    Selama setahun bos bersabar dengan perangai pekerja,
    Si pekerja baru kene tegur sekali,
    Pergi mengadu pada ayah,
    Bos nak mengadu dekat atuk nya ke????

    ReplyDelete
  5. hahahaha...mmg bagus pantun ko nana... klu aku mmg satu ofis dgr aku mengamuk kat dia..hehe

    ReplyDelete
  6. teruk gila technician ko tuh...bapak dia lagi sengal...anak dia baru 7 tahun ke nak kena jaga????......

    ReplyDelete
  7. ida: aku memang mengamuk 1 office pun sampai bos aku pun senyum jer. Siap bos aku ckp, orang macam ni lebih baik kita tukarkan jer

    miss cha : yer, saya pun lg marah pada bapaknya. Terlalu percaya pada anak. Anak kata bos hitler pun bapak dia percaya bulat2.

    ReplyDelete
  8. Ada jugak org cmtu yer... maksudnya, smpi da besa pon ayah ambil berat, smpikan hal kerja pon mjadi concern. Macam awk ni keje cikgu, parents call... hadeih.. jenuhla nk layan org cmtu

    ReplyDelete
  9. hahahha..da gak org cmtu..
    memalukan profession juruteknik la

    ReplyDelete
  10. cian kt nana..kalo k.fiza dpt staff mcm tu pn mengamuk jgk!!! SBR YE NANA!!!!

    ReplyDelete