Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Monday, October 25, 2010

Perangai anak ikut ibu??

Semalam mak saya membebel, "Nana kalau nak anak pandai masak, waktu pregnan ni kenela rajin masak. Kalau nak anak rajin kemas umah nana kenala rajin kemas waktu pregnan. Perangai ibu waktu mengandung akan effect pada baby"......

Statement ini dikeluarkan sebab saya semakin malas masak dan kemas umah. Ntahla, sejak pregnan ni memang saya lebih malas. Maybe sebab anak lelaki kot.

Kemudian saya tanpa berfikir jawab statement mak itew " Ala.... mak yang rajin masak, kemas umah dan menjahit... tapi kenapa anak2 mak semua malas jer?"  Dalam adik beradik saya hanya kakak saya yg ke-2 sahaja yg rajin dan pandai masak. Yang lain hancusssss

Pastu mak diam (Sambil muka berfikir) berkerut dahi jugak tuh, pastu mak senyum ajer....

Hehehehe Mintak maaf mak ek, anak mak ni memang suka menjawab huhu. Sayang mak :)

Tapi yang saya rasa ternyata statement org tua yg boleh pakai adalah, Ibu mengandung x elok stress, bersedih dan kurang bersemangat nanti dapat anak pendek. Hohoho.... Saya memang berusaha menjadi ibu mengandung yang ceria, kuat semangat, dan bersyukur selalu supaya anak saya tinggi2 belaka ala2 model *ahakss berangan*

No comments:

Post a Comment