Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, October 13, 2010

Breastpump Ameda

Okey hari tu saya ada tunjuk package bungkusan breastpump je kan... Sekarang baru nak cerita hehehe
Saya banyak survey harga2 breastpump. Dan saya bandingkan dan akhirnya tetap murah jika beli online dari UK. Okey, kalau range harga BP Ameda di Malaysia Rata-rata berharga RM700-RM800 untuk breastpump sahaja. Tapi kalau korang cek harga di sini http://www.pumps4mums.co.uk/ameda-lactaline-personal.htm harga nya lebih kurang RM398.00 dan jika di tambah kos pengangkutan RM123.00 totalnya baru sahaja RM521. saya rasa mungkin di Malaysia ini, cukai dan harga pemasaran di mark up. Tu yang lebih berbaloi beli dari oversea.


Oleh kerana saya rasa sangat perlu pump dlm kereta jadinya saya order Car adapter lebih kurang RM75 tapi kalau di Malaysia harganya adalah 2kali ganda RM140.



Kemudian saya beli juga spare valve berharga rm8 tapi kalau di Malaysia RM17.00 sepasang valve


Lepas tu pk, nak beli yang manual juga. Sebab kadang2 kalau g shoping or berjalan malas nk bawa pump. Jadinya saya beli  Manual Pump Handle Converter RM30 +- serta 1 botol extra untuk Manual pump ini berharga RM55.50 di Malaysia dijual RM80.00.


Total yang dicharge dalam kredit kad saya adalah RM730.00. Total Semua barang + Postage adalah British Pound 147.23 Lebih kurang RM 567 + RM157. Jadinya caj kad kredit sebanyak RM5.47

Mula2 kurang yakin nak beli barang online dari UK ni, jadinya saya hantar email. Dengan cepat, Syarikat online ni balas email saya:


Hi there,


Thank you for your enquiry.

We send equipment regularly to Malaysia/Singapore.

Shipping is via Registered Airmail.

The vast majority of orders take around 1-2 weeks to arrive, sometimes a little faster, occasionally a little longer.

Occasionally an order will exceed the 2kg limit for Airmail and will be shipped in two or more packages. They rarely arrive together!

Warranty is 12 months return to base.

We check over any equipment that we send overseas. Faults 'out-of-the-box' have never happened, faults after months of use can develop but are rare.

Our supplier in the UK has changed recently. They did not intend to stock the car adapter, however, they have ordered some for me and I will be getting those next month.

With kindest regards,

Richard.

Saya Buat order 29 Sept dan barang tiba 9 Oct lebih kurang 10hari. Saya dapat semua barang kecuali botol tambahan yang saya order utk manual BP. Memang ditulis dalam invois separate package. Tapi sekarang dah 14 Oct masih belum terima. Jadinya saya email tanya pasal bungkusan x dapat lg. Dia reply email:

Hi ,


The second package was definitely shipped correctly.

'International Signed For' Airmail gets priority handling in the UK over normal Airmail. Taking into account week-ends and connecting flights, it is not unusual for two packages to arrive a week or so apart.

Ultimately, we are responsible for ensuring that you receive your goods so you will not lose out, however, I would appreciate it if you allow a few morte days for the product to arrive.

Despite what you may read on the Internet, postal losses for correctly addressed items are extremely rare.

With kindest regards,

Richard.

Jadinya saya bertawakal menunggu botol tambahan itu. Tapi saya xdela risau sangatpun, sebab yang lain semua dah dapat. Yang penting Breastpump tukan. X sabar nak cuba breastpump. Boleh ker kita guna BP waktu pregnant? Simpan Kolestrum elok ke baby minum? Susu badan dah keluar dari 6bulan hari tu.

Baru terima 2nd Package pada 11 Nov 2010.








10 comments:

  1. nana, susu sebelum bersalin nama nya prepartum :-) ni akak bagi link, nana try la baca2 boleh ke tak..

    http://www.diyaluna.com/diary/2009/10/28/prepartum-kolustrum/

    ReplyDelete
  2. Thank you kak su. nan ti sy check it out

    ReplyDelete
  3. hi arna...good luck utk BF jorney....simpan niat dn sntiasa berdoa ok...nanti kita ada geng utk cter pasal EBM>.hik hik.hik

    ReplyDelete
  4. arna, dah keluar susu badan ms 6 bulan ke? bagusnya...kelur sendiri eh? thanks for ur info about b/pump tu...

    ReplyDelete
  5. salam Arna

    nak tny pasal delivery tu, tak kena tax ke bila masuk m'sia?

    thanks!

    ReplyDelete
  6. Siti: TQ akak. Moga2 berjaya BF sampai 2 tahun hendaknya :)

    Azian: Rasanya keluar sendiri. Tapi biasanya setiap kali mandi saya massage B****t sebab nipple sy jenis kecik. Nak kene tarik selalu.

    Ida: Xdela plak kena tax kat malaysia. kene caj barang dan shipping jer.

    ReplyDelete
  7. Saya nak beli jugak..tapi tak berani..mcmana nak contact awak personally..kalau boleh call lagi senang..

    ReplyDelete
  8. saya nak beli jugak..boleh tak saya contact awak personally ada no phone tak? email saya sekeh37@yahoo.com. Saya beranak anak ke 4 pada 9/11/2010. Anak kita 2 hari jer beza kan..

    ReplyDelete
  9. wahh bagusnya..ada kene tax tak ek? can I email tu personally too? tq

    ReplyDelete
  10. Beli, beli, beli... memang best. Puas hati. Saya memang heavy duty pump. Masa awal2 dulu susu sikit, tapi anak kene kuning jadinya saya kena bg susu 2oz stiap 2 jam. Untuk mencukupkan 2oz tu saya pam setiap jam. Pastu yang manual tu pun best. Sangat senang, x payah pening2 nak wayar letrik ke, nak pegang pumpla. kat mana2 pun leh pump.

    ReplyDelete