Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, July 29, 2010

Thing to buy


 1. NeuroGain PB - Orang kata kalau nak anak pandai makan pil ni. Kene makan masa trimester ke-3


Pregnancy - in the last three months of pregnancy, it is important that the mother-to-be has an ample supply of the omega-3 fatty acids. Around 70 percent of all the cells that made up the adult brain are formed during this period. The omega-3 DHA central to this process reaches the fetus from the mother via the placenta.

If there is insufficient DHA for the baby, fetal development may be impaired resulting in lower IQ and poor visual acuity.

 2. Orang kata kalau nak elak anak demam kuning makan susu kambing. Tapi kene ambik pada trimester ke-3.

Khasiat Susu Kambing




Susu kambing paling berkesan dan lebih berkhasiat jika dibandingkan dengan susu lembu dalam menyembuh serta mencegah penyakit "dalaman" antara lain:

- Penyakit demam kuning

- Penyakit lemah jantung

- Penyakit darah tinggi

- Penyakit migrane/kerap merasa pening kepala

- Penyakit sendi, sakit urat saraf dan buah pinggang

- Penyakit batuk kering atau TB

- Penyakit yang menyerang jantung, limpa dan hati seperti hipertitis

- Penyakit saraf dan tulang belakang yang dialami bila usia semakin lanjut

- Cukup bermanfaat bagi mereka yang mengalami lemah tenaga batin

- Sesuai diminum diwaktu pagi (sebelum bersarapan) dan malam (sebelum tidur). Jangan guna air panas kerana boleh merosakkan khasiatnya. Bancuh dengan air suam sahaja


 3. Sekarang guna jenama Pureen. Tapi dah nak abis. Orang kata Bio Oil lg best. Cuma ianya adalah oil berbanding lotion yang nyaman, oil ni berminyak.

"Tiada kesan regangan langsung, tidak ada satu pun"


"Saya menulis untuk mengatakan betapa hebatnya produk “Bio-Oil”, ia menakjubkan! Saya menggunakannya ketika mengandung untuk membantu mencegah kesan regangan kulit. Saya telah menggunakannya pada perut saya yang membesar dari 5-6 bulan setiap hari dan saya terkejut dengan usaha yang kecil member kesan yang panjang! Saya adalah 5 kaki 3 inci dan saiz 10 dan melahirkan bayi perempuan seberat 9lb (anak pertama). Saya merasa sangat lega untuk mengatakan bahawa tiada kesan regangan langsung, tidak ada satu pun. Saya tidak dapat percaya. Saya perasan ibu-ibu yang lain mempunyai kesan reganagan kulit dan sekarang saya sangat yakin bahawa Bio-Oil benar-benar berkesan pada saya. Saya sekarang menggunakannya untuk membantu memudarkan kesan parut akibat pembedahan. Saya semestinya mengsyorkan Bio-Oil pada kawan dan pasti menggunakannya pada waktu mengandung dimasa hadapan"

1 comment:

  1. salam..
    saya guna bio oil dari awal pregnancy.. tau je pregnant walopun baru 7weeks, dah sapu bio oil.. so far dah 34weeks alhmdulillah belum ada stretch mark.. hopefully xde langsung la sampai bila2... tu pun xde la pakai religiously sangat, kadang2 lupa, kadang2 malas..hihi

    ReplyDelete