Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Friday, September 3, 2010

Memori Hari Perkahwinanku

Orang kata, bila kita bergado dengan suami, rasa geram sangat.... Ingatlah saat2 indah bersama. InsyaAllah sejuk hati kita. Yuppp!!! memang berkesan. Now I'm happy. So saje mengimbau memori hari perkahwinan. Perancangan nya memangla lama. Daripada bulan 5 tahun 2009 tarikh pertunangan hingga 26 Feb 2010. Oklakan, x sampai setahun pun hehehe. Tapi itula seboleh-bolehnya rancang habis baik, sebab pada hari kejadian, kita dah x mampu mengawal apa2. Semuanya terserah pada Ketentuan Allah. Memang masa dok atas pelamin tu, rasa marah sgt2, tp nk buat cam ner kan.... senyum jela.

Tarikh nikah: 26Feb 2010 bersamaan Maulidur Rasul. Memang semua kena booking awal, sebab ramai sgt org nak kawin tarikh ni. Memang dah rezeki, terlupa nak book imam, nasib baik ada kosong lagi. Tapi siang dah penuh. Alhamdulilah. Tok imam kata, dafta kawin memangla 3bulan sebelum, tapi book imam tu kene lg awal lebih kurang 5bulan sbelum. Owh baru ku tahu.

Kami dinikahkan di Masjid Wilayah Persekutuan. Bukan sebab ikut artis yer.. tapi memang rumah saya dekat jalan duta. Imam ni dah biasa nikahkan artis. Jadinya tanya saya, nanti boleh bawa florist, pelamin dan media untuk setting 1day before event. (+_+) Saya rasa dewan nikah tu pun dah cantik. X payah nak hias2.

Ini wajah sebelum dan selepas mekap. Ada angle yang cantik, tapi ada angle yg x cantik juga. Udah mukanya bulat, kalau salah angle memang huduhla huhu....

Warna hijau tu hantaran dari pihak laki,*Tapi sbenanya saya yang buat* hehehe kesian, family suami dari kelantan naik flight. Camner nak bawa hantaran naik kapal terbang tuh???
Yang merah putih tu mak andam saya yang buat. Eh silap... Pak andam (Nyah ok)

Saya x suka mekap dan tudung waktu bersanding ini. Sebabnya... muka saya jadi hitam dan bulat. Pastu perancangan majlis cam tunggang langgang. Grrrrr..... kepada bakal2 pengantin, sila test mekap!!!! warning yang amat. Walaupun mak/pak andam tu kata"I mekap cantik tau, x payahla nak test mekap. I selalu mekap artis" Sila tukar mak/pak andam yang cakap macam ni. sebab hasilnya memang hampeh.... tula berlagak aku yg jadi mangsa huhu. Malam nikah tu perempuan yang mekap, sebab nk jaga air smayang.

Saya memang tringin sgt3 nak pakai gown. Sebab pak andam saya kedekut, dia sruh saya cari sendiri gown. Akhirnya saya g beli sebab harga sewa dan beli sama!! sapa nak bli gown ni?? saya jual separuh harga. Pakai 2kali jer, dah cuci hantar dobi sebabnya aku nak pakai gown pergi mana huhu

Ini gambar yang paling Feveret :) mekap ni luar dewan cantik pulak huhu dalam dewan nampak gelap. x kira nak salahkan pak andam jugak wuuuaaaa. Patutnya luar or dalam dewan both kena cantik.

Okla... nanti sambung gambar outdoor plak. Dah penat nak menaip. huhu

2 comments: