Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Sunday, August 15, 2010

Pekembangan 6 Bulan mengandung

Sekarang saya sudah terasa kehadiran baby dalam perut. Suka tendang dan mengeraskan badan. Sebenarnya dari bulan 4 lg dh terasa tendangan. Tapi waktu tu sakit, takut plak nk citer huhu. Rupanya member kata, baby xde lapisan lemak, ada tulang jer sebab tula sakit.
Sekarang dah x sakit lagi. Dah ada lemak jadinya ibu rasa macam massager pulak heheheeh.
Hmmm..... Seronok! Saya akan tersenyum setiap kali menikmati pergerakan baby. Selalu rasa sebelum tidur dan bangun tidur. oleh itu saya selalu bgun lewat sebab nak tunggu baby gerak hehehee

Tapi ada 2 hari, baby kurang gerak. Risau jugak. Saya minum air kelapa. Baru baby aktif hehehehe

Sekarang boleh rasa degupan jantung baby. Selalunya bila jantung sy berdegup cepat, jantung baby pun boleh rasa bila sentuh perut. Suami saya dah beberapa kali merasa tendangan baby :) masa nak naik flight hari tu, agaknya sebab saya agak takut, baby asyik tendang perut ajer. Owh, tak pun bila sy tidur mengiring dan peluk husband, baby akan tolak2 juga. Maybe dia tersepit kat tengah2. Jadinya baby x selesa.

Dan yang paling indah, suami sudah boleh mendengar bunyi degupan jantung baby dan air ketuban bila baby berenang :) Saya teringin nak beli alat dengar yg speaker tu. Selalu dengar waktu checkup jer. Nurse cam susah nk baca kadar degupan jantung. Sebab baby suka gerak2. Bunyi air ketuban jer heheheeh

Comel betul anak ibu.

2 comments:

  1. cute nye.. akak pun tak pernah dgr camana baby berenang dlm air ketuban tuh.. hehe

    ReplyDelete
  2. time ni paling best bila dapat rasa gerakan baby... mm teringat masa peknen ritu... n'way take care. salam kenal dari saya Emy.

    ReplyDelete