Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, March 24, 2011

Cara pakai Ring Sling

Dah 2 bulan beli Ring Sling tp x pakai pun
huhu
Rupa2nya Babywearing ni bahaya jika salah pakai. boleh menyebabkan baby mati (bwh 4 bulan) and boleh menyebabkan sakit tulang blakang.
So, ibu n bapa sila pastikan cara pkai apa2 babywearing adalah betul.

Berita Harian, keluaran 9 Mac 2010.

Credit to Aishah Megahasz
"Pastikan dagu bayi tidak terkena dadanya kerana ia boleh menyebabkan ia sukar untuk bernafas. Selain daripada itu, pemakai harus memastikan bayi terletak dalam posisi duduk jika menggunakan tummy-to-tummy carry, hip carry atau back carry," katanya.



Panduan mudah untuk mengetahui sama ada kaedah yang digunakan betul adalah dengan memastikan bayi berada dalam kedudukan optimum iaitu punggungnya terletak lebih rendah dari lututnya.



"Ini menandakan bahawa bayi sudah terletak dengan selesa dan selamat dalam alat gendongannya, manakala untuk bayi yang lebih besar, si pemakai mesti peka terhadap alam sekitar.



"Pastikan tiada unsur merbahaya seperti barangan tajam atau panas di kawasan sekeliling di mana bayi boleh mencapainya dan apabila di kedai, pastikan bayi tidak terambil barangan tanpa membayar kerana tidak pasal-pasal ibu bapanya pula kena tanggung malu. Anda perlu berhati-hati kerana saya sudah pun melaluinya," katanya tersenyum.





No comments:

Post a Comment