Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Mohamad Hakim Yusuf, Khalifah Allah

Lilypie First Birthday tickers

Perjuangan yang indah tetapi sukar

Lilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, March 8, 2011

Kepada peng'komen' entry sangat marah

Saya cuma nak balas komen Annonymous
http://nana-sweetangel.blogspot.com/2010/09/sangat-marah.html?showComment=1299656244463#c3895120864878405390

Bos takkan marah kalau stafnya rajin dan berdedikasi.
Kalau dah kena marah tu, paham2 sendirila, takkan nak bos pasang video kat meja pekerja tu kot
Dah tengok perangai sendiri baru nak malu???
Tunggu ajerla kat akhirat untuk ulang tayang semula

Anonymous said...


Kita berhibur jap dengan pantun kelakar di bawah, yang dipetik dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’ hahaha:



Pagi-pagi, sudah mencemuh,

Si pemandu terus terdiam mengeluh,

Bos ini jenis yang kecoh,

Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.



“Ada pelanggan hendak jumpa”,

Itulah kata si setiausaha,

Bos enggan, mengantuk katanya,

Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.



Bos memanggil mesyuarat mengejut,

Ada pekerja berjalan bak siput,

Bos pun menengking sampailah semput,

Para pekerja terkentut-kentut.



March 8, 2011 11:20 PM

ARNA said...

Kepada Anoyingmous:

Kita berhibur dengan pantun saya yang xde ritma ini. Dari buku "Alamak Pekerjaku Pemalas"



Pagi-pagi punch kad awal,

Tengok meja xde orang,

Bos ingat pergi Outstation Rupanya berniaga kuih dan mekap.



Ada dokumen perlu diuruskan,

Bos telefon, pekerja x jawab,

Bos letak atas meja pekerja,

Rupanya pekerja dah balik rumah.



Kerja harus dijalankan,

Bos ada kerja juga,

Tapi pekerja buat pekasam kumpul atas meja,

Bos tolong buat kerja si pekerja itu,

Hitlerkah bos itu?????



Selama setahun bos bersabar dengan perangai pekerja,

Si pekerja baru kene tegur sekali,

Pergi mengadu pada ayah,

Bos nak mengadu dekat atuk nya ke????

Kalau sudi anoyingmous balas la pantun saya ni ek :)

5 comments:

  1. langsung tak menunjukan ciri-ciri bos yang profesional.sekalipun bdepan dgn staf yang bmasalah.tak perlu la post kat blog.awk sndr pun belum tentu perangai baik sgt.atau mmg niat nak malukan staf awk kut.dr saya mgikuti blog ibu mcm awk.takut plak nnt ank sy mngikut prangai awk atau staf awk.

    p/s: sama-sama dpt dose.

    ReplyDelete
  2. Anoyingmous..
    Yes I'm not a professional bos. Sebab sehingga setahun saya merelakan staf sy bermaharaja lela. Saya pun sedang belajar, sebab saya pun baru lg start kerja di bahagian ni.

    Yer saya pun bukan baik sangat. Sebab saya pun ada keluar n tgk tenet lelama. Tapi saya akan pastikan kerja saya disiapkan dengan cepat dan memuaskan hati bos.

    Bukan niat saya utk malukan staf sy, tapi saya nk staf saya itu sedar akan kesilapannya. Bukan pada saya tapi pada kerjanya. Kita semua makan gaji kalau bekerja. Kalau x buat kerja layak ke makan gaji????

    Ini blog saya. Suka hati saya nak tulis apa pun. If u feel u are perfect mother, let ur child follow ur behaviour. Then u see the mirror of ur behaviour, k. Please mind ur own business. Don't stuck ur nose in my blog.

    Go...Go...Go away from my blog!!!!!!

    ReplyDelete
  3. SALAM SEMUA.

    Bukan ingin mengeruhkan keadaan, cuma mahu menyatakan pandangan :)

    Jika dibaca entry daripada awalnya, kedengaran zalim disamakan ARNA dengan Hitler. Bagi saya, bukan bos saja perlu profesional, staf bawahan juga turut tidak terkecuali.

    Ya, bos perlu sabar berhadapan dengan kerenah staf bermasalah. Tapi percayalah, sabar itu ada batasannya. Mungkin ada yang menganggap si bos ini keterlaluan, tapi pernah tak terfikir bagaimana pula reaksi kita kalau ditakdirkan kita berdepan dengan situasi yang sama? Masa itu, baru kita tahu langit tinggi atau rendah kan.

    Masing-masing ada tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Kalau hanya sebelah pihak sahaja yang berusaha, maka pincanglah organisasi. Masing-masing saling memerlukan. Maka jadilah kawan bukannya lawan.

    Tiada niat untuk menyebelahi, tetapi inilah realiti. Bos takkan marah kalau staf turut berpenat lelah. Bos takkan melenting kalau staf siap kerja penting. Bos pasti sayang kalau staf tak hilang-hilang. Renung-renungkan…selamat beramal~ :)

    To ARNA: Anggaplah ini sebahagian cabaran kerja. Sahutlah cabaran untuk terus maju ke hadapan~ Wishing you the best of luck!

    ReplyDelete
  4. kepada anylovermous... I love UUUUUU
    Tula pasal, mula2 sy berkawan ngan dia, sbb tula sy x berani marah2. huhu salah bos juga rupanya

    ReplyDelete
  5. to ARNA.
    haha...adatlah mane2 organisasi pun.baik swasta atau kerajaan.yang baik mmg le bos saje. yang buat taik mmg STAFF BAWAHAN. tapi hakikat nye same-ssame berkubang dalam loji taik. lenkali ARNA lempang je la staf yg bermasalah tu.ape nak takut? kate BOS.relek arrr..

    ReplyDelete